Pomoc
Wszystkie kategorie
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Ogólne
Co to jest sok?
Sok to produkt otrzymany z jednego lub większej ilości gatunków zdrowych, dojrzałych, świeżych lub schłodzonych owoców. Posiada barwę, smak i zapach charakterystyczny dla soku z owoców, z których jest otrzymany.
Co to jest nektar?
Nektar zawiera od 25 do 100% soku/przecieru owocowego lub warzywnego w zależności od rodzaju owoców, nektar otrzymujemy przez dodanie wody i cukru i/lub miodu, syropu glukozowo-fruktozowego oraz czasem kwasu cytrynowego do soku/przecieru owocowego lub warzywnego.
Co to jest napój?
Wg definicji GUS napoje muszą zawierać min. 20% dodatku soku lub przecieru owocowego i/lub warzywnego. Do wszystkich napojów można dodawać również większą niż w przypadku soków i nektarów ilość dodatków (m.in. koncentratu z buraka, aronii cukru, miodu, syropu glukozowo-fruktozowego, sztucznych aromatów i barwników), które nadają smak, aromat, ale również mogą być dodawane w celu wzbogacenia napoju.
Co oznacza termin „soki nfc, sok bezpośredni”?
Sok bezpośredni (NFC – Not From Concentrate/nie z soku zagęszczonego) – sok wyprodukowany bezpośrednio z soków surowych. Takie soki mogą być pasteryzowane (podgrzewane), dzięki temu mają wydłużony nawet do 2 lat termin przydatności do spożycia lub tylko schładzane, wówczas mają krótki termin przydatności do spożycia i należy przechowywać je w lodówce.
Co to jest pasteryzacja?
Pasteryzacja to technika konserwacji/utwalania za pomocą odpowiednio dobranego podgrzewania produktów spożywczych. Głównym zadaniem pasteryzacji jest przedłużenie trwałości produktów poprzez unieszkodliwienie form wegetatywnych mikroorganizmów.
Co to znaczy „koncentrat, sok zagęszczony”?
Sok zagęszczony (koncentrat soku owocowego lub warzywnego) – produkt otrzymany z soku owocowego lub warzywnego, poprzez fizyczne usunięcie określonej ilości zawartej w nim wody, zazwyczaj poddany procesowi klarowania. W produktach przeznaczonych do bezpośredniego spożycia usuwa się co najmniej 50 % wody. Najczęściej spotyka się soki 5-6-krotnie zagęszczone. Po dostarczeniu do zakładu produkcyjnego odtwarzany jest sok z zagęszczonego soku / koncentratu; dodawane są m.in.: woda, aromaty oraz syntetyczna witamina C, poddawany jest procesowi pasteryzacji.
Co oznacza termin „sok tłoczony, wyciskany na zimno”?
Sok tłoczony, wyciskany na zimno to produkt otrzymywany przy obróbce zdrowych, dojrzałych, świeżych lub schłodzonych owoców w temperaturze do 200C. Obróbka w niskiej temperaturze pozwala zachować maksymalną ilość wartości odżywczych owoców, z których został wyprodukowany sok.
Co to znaczy „sok z koncentratu, sok z soku zagęszczonego”?
Sok z soku zagęszczonego – sok odtworzony z soku zagęszczonego, poprzez dodanie takiej samej ilości wody, jaka została odparowana podczas jego zagęszczania oraz ewentualne przywrócenie takiej samej ilości aromatu, jaki wcześniej został odebrany w procesie zagęszczania. Jakość wody do odtworzenia musi odpowiadać co najmniej jakości wody pitnej.
Co to jest sok klarowny?
Otrzymuje się go z soku naturalnie mętnego. Klarowanie polega na usunięciu cząsteczek miąższu pochodzących z owoców. Zawiera znikomą ilość czynnych biologicznie związków: błonnika, pektyn, związków fenolowych oraz karetonoidów.
Co to jest sok mętny?
Sok naturalnie mętny – sok nie poddany klarowaniu i filtracji, zawierający cząstki miąższu pochodzące z surowca bogatego w biologicznie czynne związki. Dzięki temu, sok mętny jest wartościowy i wykazuje właściwości prozdrowotne. Soki mętne można produkować ze wszystkich owoców i warzyw, m.in. z jabłek, pomarańczy, grejpfrutów i marchwi. Takie soki są bogate w bioaktywne składniki, m.in. pektyny, związki fenolowe i karotenoidy oraz błonnik. Zawierają dużą ilość biologicznie czynnych związków, np. pektyn i zw. Fenolowych.
Produkty Sadvit
Ile kg owoców/warzyw potrzeba do wyprodukowania 1l soku?
Do wyprodukowania 1l soku zużywamy około 1,7kg owoców/warzyw. To oznacza, że w kartonie 5L znajduje się ponad 8kg owoców!
Z jakiego kraju pochodzą owoce i warzywa, z których produkowane są soki firmy Sadvit?
Owoce i warzywa wykorzystywane do produkcji soków kupujemy od lokalnych rolników. Poniżej znajduje się lista krajów, z których pochodzą poszczególne składniki naszych produktów:
jabłko – Polska
gruszka – Polska
aronia – Polska
czarna porzeczka – Polska
wiśnia – Polska
marchewka – Polska
burak – Polska
truskawka – Polska
malina – Polska
mango – Indie
mięta – Polska / Hiszpania
rabarbar – Polska
pomarańcza – Hiszpania
cytryna – Hiszpania
pomidor – Polska
japoński pigwowiec – Polska
żurawina – Kanada
aloes – Indie
czarny bez – Polska
rokitnik – Polska
Czy soki firmy Sadvit można rozcieńczać z wodą?
Jak najbardziej, to Ty decydujesz, jak smakują najlepiej!
Czy mogę dodać soki firmy Sadvit do herbaty?
Jasne, polecamy m.in. sok z malin i czarnego bzu na zimne wieczory.
Czy soki firmy Sadvit można wykorzystać do win, nalewek, domowych syropów?
Oczywiście, nasze soki są wyprodukowane jedynie z owoców/warzyw, świetnie sprawdzą się jako dodatek do win, nalewek i domowych syropów.
Dlaczego soki z firmy Sadvit są droższe od soków popularnych firm dostępnych m.in. w supermarketach?
Soki firmy Sadvit są produkowane metodą tłoczenia na zimno, z całych owoców. Są to soki naturalnie mętne, poddane procesowi pasteryzacji w celu przedłużenia trwałości. Soki popularnych firm zazwyczaj są sokami odtworzonymi z soków zagęszczonych, klarowanymi, pasteryzowanymi – zawierają znikomą ilość czynnych biologicznie związków: błonnika, pektyn, związków fenolowych oraz karetonoidów.
Dlaczego kartony z sokami firmy Sadvit są szare?
Nasze kartony i etykiety posiadają niewielką ilość kolorów, ponieważ uważamy, że używanie mniejszej ilości farb drukarskich jest przyjazne środowisku. Mniej kolorów na etykiecie – więcej kolorów dla natury!
Jaki jest termin przydatności soków i smoothies?
Soki DrinkMe – 9 m-cy od daty produkcji
Smoothies EatMe – 9 m-cy od daty produkcji
Soki Sadvit 250ml, 1,5L – 12 m-cy od daty produkcji
Soki Sadvit 5L z jabłkiem + 100% pomarańcza – 9 m-cy od daty produkcji
Soki Sadvit 5L 100% cytryna, 100% wiśnia, 100% malina, 100% czarna porzeczka, 100% aronia – 12 m-cy od daty produkcji
Sok pomidorowy 3L – 6 m-cy od daty produkcji
W jakiej temperaturze powinny być przechowywane soki i smoothies?
Nasze soki i smoothies powinny być przechowywane w temperaturze 2-200C.
Jak długo od otwarcia soki i smoothies powinny zostać zużyte?
Produkty na bazie jabłka i smoothies, które są zamknięte w butelkach powinny zostać spożyte w ciągu 12h od otwarcia opakowania. Natomiast soki 100% z owoców miękkich i aloesu mogą być zużywane w ciągu 48h, pod warunkiem przechowywania w lodówce. Soki zamknięte w workach można spożywać przez nawet 21 dni pod warunkiem, że kranik zawsze jest zalany sokiem. Jeśli do worka dostanie się powietrze sok powinien zostać wykorzystany w ciągu 12h.
Czy soki po otwarciu należy przechowywać w lodówce?
Soki w butelkach należy przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu od 12h do 48h w zależności od soku. Szczegółowe informacje znajdują się na etykietach.
Soki w kartonach, które posiadają kranik nie muszą być przechowywane w lodówce, natomiast zalecamy, aby były przechowywane w chłodnym, zacienionym miejscu oraz chronione przed zmianami temperatur. Jeśli kranik jest zalany sokiem, należy je spożyć w ciągu 21 dni od otwarcia.
Czy soki są wskazane dla osób "dbających o linię"?
Soki zawierają naturalne cukry występujące w owocach, ale mają niski indeks glikemiczny, przez co cukier jest przyswajany w mniejszych ilościach niż np. ze sztucznych napojów gazowanych. Niektóre soki wykazują działanie oczyszczające (aloes) i usprawniające metabolizm (malina) – te szczególnie polecane są osobom w procesie odchudzania.
Dlaczego smak i barwa soków firmy Sadvit różni w zależności od partii (daty produkcji)?
Nasze soki produkujemy z owoców pochodzących od lokalnych rolników, na barwę, smak i zapach ma wpływ wiele czynników, m.in. odmiana użytych owoców, stopień dojrzałości, data zbioru, nasłonecznienie, ilość opadów, itd. Dzięki temu nasze soki zawsze są wyjątkowe.
Zamówienia
Po jakim czasie od złożenia zamówienia otrzymam soki?
Nasze produkty są wysyłane tego samego lub następnego dnia roboczego od złożenia i opłacenia zamówienia. 97% przesyłek dostarczanych jest w ciągu 24h.
Jakimi firmami kurierskimi wysyłane są zamówienia?
Korzystamy z usług firm: Inpost, TNT, FedEx, UPS oraz Raben.
Dlaczego po złożeniu zamówienia na moją skrzynkę pocztową nie dotarła wiadomość potwierdzająca zamówienie?
Wiadomości potwierdzające złożone zamówienia są wysyłane automatycznie przez system. Jeśli email nie dotarł, prawdopodobnie oznacza to, że w formularzu zamówienia został wpisany błędny adres mailowy lub wiadomość trafiła do katalogu SPAM. Jeśli znajdziesz wiadomość w SPAM-ie, dodaj nasz adres do tzw. białej listy (lista odbiorców godnych zaufania), pozwoli to uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. W przypadku błędnego adresu mailowego, prosimy o kontakt mailowy: sklep@sadvit.pl lub telefoniczny: +48 881 723 848.
Chcę podarować soki w prezencie. Co zrobić, żeby paragon nie został umieszczony w przesyłce?
Bardzo nam miło, że chcesz podarować nasze produkty bliskiej osobie. Jeśli nie chcesz, abyśmy dołączyli paragon do przesyłki, napisz nam o tym w uwagach do zamówienia lub skontaktuj się z nami mailowo, pod adresem: sklep@sadvit.pl. Wyślemy skan paragonu na podany przez Ciebie adres mailowy.
Czy produkty firmy Sadvit można kupić jedynie przez Internet?
Nasze produkty są dostępne w sklepie internetowym oraz w portalu allegro. Możesz także złożyć zamówienie mailowo, pod adresem: sklep@sadvit.pl lub telefonicznie, pod numerem: +48 881 723 848. Zapraszamy również do naszego zakładu, pod adresem: Magierowa Wola 16, 05-660 Warka.
Wybrałem błędną metodę wysyłki. Co mam zrobić?
Jeśli wybrałeś błędnie metodę wysyłki lub chcesz ją zmienić po złożeniu zamówienia, skontaktuj się z nami mailowo, pod adresem: sklep@sadvit.pl lub telefonicznie: +48 881 723 848.
W jaki sposób mogę dokonać płatności?
Możesz zapłacić za zakupy w naszym sklepie na kilka sposobów:
- Przelewem bankowym na nasze konto: 68 1140 2004 0000 3802 8016 5302 (mBank), w tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia.
- Przez płatność internetową Paynow (przelewy internetowe oraz karty)
- Za pobraniem – zapłać kurierowi gotówką lub kartą.
Co zrobić, jeśli płatność za pomocą paynow nie powiodła się?
W takim przypadku, prosimy o kontakt z nami, pod adresem: sklep@sadvit.pl z informacją o błędzie podczas wykonywania płatności. Prosimy również o złożenie zamówienia wybierając metodę płatności „przelew bankowy” i dokonanie płatności na nasze konto 68 1140 2004 0000 3802 8016 5302 (mBank), w tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia.
Czy możliwe jest wysłanie zamówienia za granicę?
Niestety nie, aktualnie realizujemy zamówienia na terenie Polski.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi, skontaktuj się z nami.